卑弥呼の早期退職日記【1048】
2023/06/02
卑弥呼は
Amazonで
買い物をする事が多いです。
よく
偽メールとか
不審メールが問題になってますが
文章をチョット読んだだけで
日本語が変なので
違和感があり
すぐ判断できるので
すぐにゴミ箱行きなのですが(笑)
今回Amazonを装ったメールは
結構ちゃんとした(?)文章で
届いたので
※参考までに
一番下に
その偽メールの文章を
載せました。
まずは
①お客様サポートのページに行って
下記の文章の通りに
②メッセージセンターに行って
同じメールがあるかどうかを確認し
無かったら偽物確定なので
上記のこちらをクリックし
③不審な連絡について報告しました。
最後に
④偽物と思われるEメールを添付のうえ
指示されたアドレスへメールを送信しました。
すぐに
下記のメールが届きました。
さすがAmazon
ちゃんとしてます。
Thank you for writing to Amazon.com to bring this to our attention.
Your message has been forwarded to our security department, and we will investigate the situation. Please note that you may not receive a personal response.
In all likelihood, the message you received was not sent to you by Amazon.com. We strongly advise that you *not* send any information about yourself back to this individual (especially your credit card number or any personal information).
If you have already submitted any personal information to this person via e-mail or on a potentially fraudulent web site, you may wish to contact Customer Service for assistance. To send an e-mail to Customer Service, please visit https://www.amazon.com/contact-us
In the future, if you are ever uncertain of the validity of an e-mail, even from us, don't click on any supplied links--instead, type our web site address "https://www.amazon.com" directly into your browser and follow the regular links to Your Account. Many unscrupulous spoofers mislead consumers by displaying one URL while taking the visitor to another.
By typing in a well-known address you can avoid this trick.
Also, please be assured that Amazon.com is not in the business of selling customer information. Many spammers and spoofers use programs that randomly generate e-mail addresses, in the hope that some percentage of these randomly-generated addresses will actually exist.
If you are trying to contact us about something other than a spoofed e-mail message, please contact Customer Service for assistance. To send an e-mail to Customer Service, please visit https://www.amazon.com/contact-us/
If you encounter any other uses of the Amazon.com name that you think may be fraudulent, please do not hesitate to contact us again.
Thank you again for taking the time to notify us of this situation.
Sincerely,
Amazon.com
https://www.amazon.com/
最後に
④偽物と思われるEメールを添付のうえ
指示されたアドレスへメールを送信しました。
すぐに
下記のメールが届きました。
さすがAmazon
ちゃんとしてます。
Thank you for writing to Amazon.com to bring this to our attention.
Your message has been forwarded to our security department, and we will investigate the situation. Please note that you may not receive a personal response.
In all likelihood, the message you received was not sent to you by Amazon.com. We strongly advise that you *not* send any information about yourself back to this individual (especially your credit card number or any personal information).
If you have already submitted any personal information to this person via e-mail or on a potentially fraudulent web site, you may wish to contact Customer Service for assistance. To send an e-mail to Customer Service, please visit https://www.amazon.com/contact-us
In the future, if you are ever uncertain of the validity of an e-mail, even from us, don't click on any supplied links--instead, type our web site address "https://www.amazon.com" directly into your browser and follow the regular links to Your Account. Many unscrupulous spoofers mislead consumers by displaying one URL while taking the visitor to another.
By typing in a well-known address you can avoid this trick.
Also, please be assured that Amazon.com is not in the business of selling customer information. Many spammers and spoofers use programs that randomly generate e-mail addresses, in the hope that some percentage of these randomly-generated addresses will actually exist.
If you are trying to contact us about something other than a spoofed e-mail message, please contact Customer Service for assistance. To send an e-mail to Customer Service, please visit https://www.amazon.com/contact-us/
If you encounter any other uses of the Amazon.com name that you think may be fraudulent, please do not hesitate to contact us again.
Thank you again for taking the time to notify us of this situation.
Sincerely,
Amazon.com
https://www.amazon.com/
この件について Amazon.com にご連絡いただきありがとうございます。
あなたのメッセージは当社のセキュリティ部門に転送され、状況を調査させていただきます。 個別のご返信は差し上げられない場合がございますので、あらかじめご了承ください。
おそらく、あなたが受け取ったメッセージは Amazon.com から送信されたものではありません。 この個人に自分自身に関する情報 (特にクレジット カード番号や個人情報) を「送信しない」ことを強くお勧めします。
すでに電子メールまたは詐欺の可能性のある Web サイトを通じてこの人物に個人情報を送信している場合は、カスタマー サービスに連絡してサポートを求めることをお勧めします。 カスタマーサービスに電子メールを送信するには、https://www.amazon.com/contact-us にアクセスしてください。
今後、たとえ当社からのメールであっても、電子メールの正当性が不明な場合は、提供されたリンクをクリックせずに、当社の Web サイトのアドレス「https://www.amazon.com」と入力してください。 ブラウザに直接アクセスし、通常のリンクをクリックしてアカウントにアクセスします。 多くの悪質なスプーフィングは、ある URL を表示しながら訪問者を別の URL に誘導することで消費者を誤解させます。
既知のアドレスを入力すると、このトリックを回避できます。
また、Amazon.com は顧客情報を販売するビジネスは行っておりませんので、ご安心ください。 多くのスパマーやスプーフィングは、ランダムに生成されたアドレスの何パーセントかが実際に存在することを期待して、電子メール アドレスをランダムに生成するプログラムを使用します。
なりすましの電子メール メッセージ以外の内容について当社に連絡しようとしている場合は、カスタマー サービスまでご連絡ください。 カスタマーサービスに電子メールを送信するには、https://www.amazon.com/contact-us/ にアクセスしてください。
詐欺の可能性があると思われる Amazon.com 名の使用を他に発見した場合は、遠慮なく再度ご連絡ください。
この度は、このような状況についてご連絡いただきまして、重ねて御礼申し上げます。
心から、
アマゾン.com
https://www.amazon.com/
下記はAmazonを装った偽メールです。
重要なお知らせ:お支払いに関する問題について
親愛なるお客様、
この度はAmazon.co.jpをご利用いただき、誠にありがとうございます。
お客様の注文の支払い方法に問題が発生しており、現在注文を出荷できない状況になっています。問題が解決されるまで、ご注文を出荷することができませんので、ご迷惑をおかけして申し訳ございません。
お客様のAmazon.co.jpアカウントで登録されている支払い方法について、以下の点を確認してください。
- 信用カードが有効期限切れになっていないか
- 信用カードの利用限度額に余裕があるか
- 最近、支払い方法を変更した場合には、変更が正しく登録されているか
上記を確認し、必要な修正がある場合は、以下の手順に従ってアカウント情報を更新してください。
以下のリンクからAmazon.co.jpにログインしてパスワードを再設定してください:
https://www.amazon.co.jp/ap/forgotpassword
ご不明な点がございましたら、いつでもお問い合わせください。お客様のAmazon.co.jpアカウントに問題がある場合は、すぐに対応いたします。
この度はご不便をおかけして大変申し訳ございません。今後ともAmazon.co.jpをご愛顧くださいますようお願い申し上げます。
敬具、
Amazon.co.jpカスタマーサービス
ここまで読んでいただき
ありがとうございます。
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